Saturday, July 6, 2013

The 1st Book by Diana Amir : Titisan Mahabbah

Assalamualaikum wbt.

Hi, korang semua. Just nak post sikit pasal buku pertama yang ditulis Diana Amir bertajuk Titisan Mahabbah.
*Lawa tak cover dia? Aku beli pasal cover je sebenarnya.. hahaha. (walaupun aku jenis malas membaca, tapi aku suka beli buku, sampai buku-buku kat rumah ni berhabuk sebab tak terusik. Isk3.)

Share sikit apa yang ditulis di cover belakang buku ini :

TITISAN MAHABBAH

Dalam setiap hembusan nafas, langkah dan tidur,
Allah Swt sentiasa memerhati,
Walau sering melakukan Khilaf, tidak mensyukuri dan menginginkan lebih,
Allah Swt sentiasa di sisi,
Menunggu doa hambaNya meminta hanya kepada yang hakiki,
Kerana kemerosotan jiwa, nikmat dan hidayah yang diberi dipandang sepi,
Tetapi, Allahuakbar! Kasih-Nya tidak berbelah bagi,
Peringatan untuk pulang kepada yang merindui sering kembali,
Biar alam, air mata dan kalam menjadi saksi,
Lantas segala hikmah dari perjalanan hidup menuju Ilahi ku teliti,
Apabila ku sedar, tiada terhentinya 'Titisan Mahabbah' dari Ilahi,
Ku sambut ia dengan kesyukuran nan suci.

*Aku dapat tandatangan dia, korang ade? Riak tahap tertinggi. Muahahaha.

Diana Amir seorang gadis biasa yang bertindak secara luar biasa, meninggalkan zaman kegemilangan untuk mendekatkan diri kepada Allah SWT. Apa yang berlaku sebenarnya? Ranjau apakah yang dilalui sepanjang perjalanan kehidupan gadis ini?

Naskhah ini adalah himpunan kisah peribadi beliau yang mempunyai hikmah yang begitu mendalam apabila diteliti. Kisah-kisah yang disampaikan dalam bentuk santai ini diintegrasikan melalui kupasan ayat-ayat al-Quran dan hadis nabi agar ia bukan sekadar dibaca di minda, tetapi juga di hati. Hayatilah coretan kisah-kisah ini sebaiknya. Ia bukan sahaja penghibur pada kala sunyi, bahkan pengubat keresahan hati. (Ini bukan aku tulis. Ada kat cover belakang. Jadi kalau korang rasa sunyi, insyaallah, buku ini akan memeriahkan hidup anda. Muahaha..)

P/s: Aku perlukan setahun untuk menghabiskan 122 mukasurat ini. Jadi, kalau ada yang Pm aku suruh komen pasal buku ni, tunggulah lagi setahun K.

Sirpunk - 11.04am, 6/7/2013

No comments:

Post a Comment

Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...