Friday, February 15, 2013

Wedding Hani

Assalamualaikum

Pejam celik pejam celik..Rupa-rupanya dah hampir 7 hari aku tak posting apa-apa kat blog ni..Bukan MALAS..Tapi memang tak sempat nak tulis. Terpaksa stop kejap untuk memberikan laluan pada otak, masa, laptop, jari jemari dan keyboard ini menulis skrip 'Dia al-Amin'. Apapun, dalam pada tak sempat tu, aku boleh pulak tengok Pangako Sa Yo, Sanay Wala Nang Wakas, The Great Seer, American Idol, MeletOP dan Celebrity Fear Factor Malaysia kat astro..So, Tahniah diucapkan pada diri sendiri.  (=.=').v

Jam sekarang menunjukkan tepat pukul 5.55 am tanggal 15/2/2013. Saja nak mention sebab nombor waktu tu macam cantek sikit. Sekaligus menunjukkan yang sebenarnya aku sedang menentang norma-norma kehidupan manusia normal yang seharusnya bekerja waktu siang dan tidur waktu malam. Mengejar dateline dan masa untuk diri sendiri. Bengong seketika rasanya.

Apapun, sepanjang aku tidak menulis di blog ini, ada beberapa hal yang nak dicelotehkan dalam beberapa topik nanti. Dan berdasarkan tajuk saja rasanya pembaca dan 3 followers blog ku ini tahu yang aku nak tulis pasal perkahwinan member sekolah ku. Wedding aku? Lama lagi kot.

So, hari Ahad lalu bersamaan dengan Hari Raya Cina seorang lagi member kelasku berkahwin. Hani bt Zubir. Tahniah diucapkan. Moga-moga terus berkekalan setia hujung nyawa dunia akhirat dan dikurniakan anak yang comel-comel. Barakallah.

Untuk pengetahuan blog yang takde pembaca ni, Inilah rasanya kali pertama aku pergi wedding budak sekolah aku. Komen aku : Best, memang Best! Sebab dapat jumpa ramai budak-budak sekolah yang dah berapa tahun tak jumpa. Boleh kata, sampai ada yang dah tak kenal antara satu sama lain. Bukan apa, banyak yang dah berubah. Haruslah yang kecik jadi besar, yang besar jadi kecik, yang kasaq jadi lembut, yang sopan jadi vogue, yang muka cam ala-ala je kini dah jadi siap semuanya :).

Rasanya budak kelas aku, Perd Rawk di Teknik Sepang dulu sekarang dah 4 orang kahwin. Semuanya perempuan. Nadzirah, Syazwani, Maisarah dan Hani. Tahniahlah ye. Untung jadi perempuan. Sebab tak payah fikir soal hantaran kahwin..(Ceh, mesti ada yang kutuk gua tu). Ada juga aku tanya a few members aku, kenapa perempuan ni jenis suka kahwin cepat. Diorang cakap kalau dah jodoh, tunggu apa? Pergh! Jawapan yang sungguh klise dan aku tak dapat terima rasanya. Sebab di hati lelaki ku, aku tetap cakap itu bukan alasan yang kukuh. Entahlah. Dalam fikiran jahat aku selalu berkata..'Mungkin inilah sebabnya kenapa ada artis-artis yang menjanda walaupun muda lagi usia diorang. Sebab tak fikir betul-betul!

BerBeza dengan lelaki. Aku tengok lelaki takde pun yang nak kahwin cepat-cepat. Kalau ada pun ia golongan minoriti kot. Kalau tanya aku, aku plan nak stabil dulu ekonomi, ada rumah, keta, enjoy dulu hidup bujang ni, pastu baru kahwin. Enjoy? Yaa..Enjoylah dulu. Makna kata bukannya enjoy gi kelab ke apa. Just got few activities yang rasanya sukar kita nak buat after married. Sebagai contoh backpacking. Cuba bayangkan bila anda dah kahwin. Pastu ada anak kecik, masa tu boleh ke nak pergi backpacking? Boleh. Kalau rasanya korang nak spoilkan mood korang time backpacking tu. Boleh, kalau korang rancang kehidupan berkeluarga tu elok-elok. Tapi disebabkan aku bukan perancang yang elok, rasanya aku tak dapat kot untuk buat tu. Well, when the light turn green, takkan nak tengok je kan?

Tapi apapun, bercinta bagai nak rak dan fikir betul-betul pun bukanlah satu jaminan perkahwinan tu akan kekal. Ye tak? Lagipun baguslah kahwin awal ni. Sebab dapat elak dari buat benda-benda yang tak elok kan? So, keputusan kat tangan masing-masing..



Sekian for this posting,
Sirpunk. 6.28am, 15/2/2013

No comments:

Post a Comment

Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...